Asger Jorn: 'Afstanden imellem', 1953-54 (øv.), 'Hvid tristhed', 1958 (ned.)
Edvard Munch: 'Solen', 1910-13 (øv.), 'Måneskin over søen', 1904 (ned.)
"Men værkerne er altså vidunderlige. Og Munch får endda tilført tiltrængt ny energi i det umage selskab med Asger Jorn. Det gør det muligt at gense det ellers så velkendte næsten på ny"
Politikens kunstanmelder Trine Ross har været på besøg i Silkeborg, hvor hun har set og efterfølgende beskrevet udstillingen 'Jorn+Munch', der har optrådt mere end én gang på denne blog.
Ross mener dog, at fællesnævnerne mellem de to kunstnere bliver konstrueret lidt for koncentreret på udstillingen, og hun afslutter sin anmeldelse med "Havde det ikke været for den hårdhændede sammenstilling, havde der vanket et hjerte mere".
Hun giver udstillingen fem hjerter, så helt galt er det tilsyneladende ikke i forhold til de to giganter, Asger Jorn og Edvard Munch, i nyere nordisk kunsthistorie.