”Til udstillingen udgives et flot, gennemarbejdet katalog med interessant læsestof. Især Hans Herlof Grellands lille tekst om Søren Kierkegaards begreb om angst bidrager yderligere til forståelsen af fænomenet Edvard Munch. Den danske filosof betragtede ikke angsten som blot negativ, men tværtimod som en manifestation af den åndelige side og et udtryk for den kvalitative forskel på dyr og mennesker”
I sin anmeldelse af Edvard Munch-udstillingen ’Angst/Anxiety’ lægger Henrik Broch-Lips – anmelder ved Aarhus Stiftstidende – blandt andet vægt på al den kommercielle masseproduktion, der er blevet fremstillet med Munch-motiver, og på hvilken måde alt dette har påvirket dén måde, vi iagttager kunstnerens værker. Svaret er ”ja” på spørgsmålet om, hvorvidt det overhovedet er muligt at udstille kunstnerens arbejder og se dem som kunst.
Som det kan læses i citatet herover, fremhæver Broch-Lips udstillingens katalog som er et fantastisk værk i sig selv med masser af analyser af Munchs liv og kunstneriske virke