I årene fra 2009-2015 fandt et omfattende kunstarrangement sted i Aarhus.
Fra Tangkrogen til Ballehage kunne man hvert andet år i tidsrummet opleve skulpturfestivalen ’Sculpture by the Sea’, som bestod af et større antal store skulpturer i et forløb, der var kunstfagligt kurateret.
Nu har kræfter i Aarhus foreslået, at man genopliver projektet. Venstre med politikeren Christian Budde foreslår nu ifølge webmediet dinavis.dk at investere to millioner kroner i at undersøge, om begivenheden kan gennemføres igen.
Portalen har efterfølgende foretaget en undersøgelse blandt læserne og her er næsten 100 % positive over for idéen – eller rettere 97,3 % i skrivende stund.
’Sculpture by the Sea’ blev i 2027 i forbindelse med ’Aarhus Kulturhovedstad’ afløst af ’The Garden – The Future’, som var en planlagt triennale arrangeret af kunstmuseet ARoS.

