torsdag den 19. april 2007

Da jeg begyndte at skrive

”Skomager, bliv ved din læst”. Ja dét ordsprog har jeg jo aldrig været god til at efterleve. I de senere år har jeg således kastet mig ud i skriveriet med en vis entusiasme. I den senere tid er det blevet til flere artikler end jeg umiddelbart havde forestillet mig. Samtidigt er jeg en ivrig blogskribent i diverse fora.

Skriveriet tog fart i forbindelse med opstarten af portalen KunstbaZaren i begyndelsen af 2004. Her blev der tilknyttet et ambisiøst magasin med vægten lagt på billedkunst. Jeg involverede mig hurtigt i dette magasin, som var ganske ambisiøst opbygget i pdf-format. Desværre var dette ikke levedygtigt over længere tid, så via lidt skriveri på kutursitet Søndag Aften, begyndte jeg i 2005 at levere en lind strøm af artikler til kunstmagasinet Artinfo.dk. I kraft af dette engagement har jeg været i stand til at opleve en stor del af de udstillinger, der har fundet sted i disse år, så at sige ”bag kulissen”. Når man sætter sig for at beskrive en udstilling, er man nødvendigvis nødt til at prøve at opleve en sådan på en mere grundig måde, end hvis man bare er en del af det ordinære publikumssegment.

Senest er jeg begyndt at levere tekster til kunstportalen Aarhus.nu, som har sin fysiske base i Århus. Her beskriver man hovedsageligt de begivenheder, der finder sted i Østjylland; men man rækker også længere ud. Som nævnt et andet sted på siden her, har jeg begået en artikel om den store Jørgen Haugen Sørensen-udstilling på Statens Museum for Kunst. Senest har jeg skrevet om den store udstilling på Louisiana med kinesisk samtidskunst, ’Made in China’… læs her>