torsdag den 26. august 2010

Katalog leveret

Tiden næmer sig voldsomt nu til åbningen af udstillingen Dybt Trykt’ på KunstCentret Silkeborg Bad – en udstilling, der viser et større antal af mine grafiske arbejder fra perioden 1987-2010.

I den anledning havde jeg i dag besøg af den første repræsentant fra den skrivende presse, der skal beskrive mit grafiske virke, nemlig kulturmedarbejder ved Midtjyllands Avis, Christian Kloch Larsen, der brugte små to timer i samtale med mig på værkstedet. Samme dag kom udstillingskataloget fra trykkeriet, og det er lavet akkurat i samme ånd som udstillingens tema: Helt i sort-hvid, dog forarbejdet på en let cremet papirtype, der giver et ganske eksklusivt indtryk.

Jeg er meget tilfreds med, hvordan arbejdet op til udstillingen har udviklet sig so far. Det tegner godt. Ophængningen finder sted i begyndelsen af uge 35, og samtidigt er der fotosession på Badet med henblik på artiklen i Midtjyllands Avis. Den skulle efter planen komme ud i torsdagsudgaven (d. 2. december) og den bliver husstandsomdelt i hele det midtjyske område, så timingen har været optimal rent formidlingsmæssigt