torsdag den 29. januar 2009

Max Ernst på Louisiana

Det er, som om surrealismen er ved at få en genfødsel – og det sker jo som bekendt fra tid til anden. Således er der netop dumpet et fornemt katalog ind gennem brevsprækken omhandlende kunstmuseet Louisianas meget omfattende udstilling med én af genrens helt store skikkelser, Max Ernst (1891-1976). Udstillingen åbner for offentligheden 6. februar og man afholder sandsynligvis et større pressemøde i løbet af ugen op til udstillingen.

Jeg er ganske vist i hovedstadsområdet; men spørgsmålet er, om jeg orker en tur fra Albertslund til Humlebæk? Naturligvis er det en udstilling, man bør se. Ud af kataloget, kan jeg iagttage en masse billeder, som jeg har beundret siden min kunstneropstart for mange år siden. Udstillingen med Max Ernst kører frem til den 1. juni.