søndag den 10. januar 2010

146 x 114 cm.



Jeg har netop indkøbt – uden at være sikker på, at jeg har lærred nok – et antal blindrammer i formatet 146 x 114 cm. I virkeligheden er det et figure-format (højformat); men jeg har tidligere brugt formatet i paysage (på den lange led) med held. Muligvis deler jeg sol og vind lige mellem figure og paysage; men det afhænger helt af, hvordan motiverne skal placeres på billedfladen.

Undertiden, og det er ofte, får jeg lavet nogle tegninger/skitser i de skitseblokke med spiralryg, som jeg efterhånden er blevet afhængig af – tegningerne bliver lavet alligevel; men det er mest praktisk at have dem samlet i blokke frem for, at de ligger og flyder rundt omkring, når de er udfærdiget på tilfældigt papir. Alt, hvad der kan lave streger, bliver brugt – om det så er kuglepenne.