Overskriften er forankret i kendsgerningen, at Kunstnernes Påskeudstilling i Århus Kunstbygning ofte i de senere år har været meget skuffende. Det har enten været – som sidste år – i kraft af en katastrofalt elendig ophængning eller blot antagelse af værker, der har været så tidsproportionelle, at de ikke har indeholdt nogen videre kunstnerisk kvalitet.
I år forekommer udstillingen dog kvalificeret, selv om der bestemt er værker imellem, som jeg aldrig ville have peget på; men hvor der handles osv. Som sædvanligt kunne man godt tænke sig at se nogle af de ting, der er blevet afvist af censurkomitéen; men det er naturligvis ikke muligt.
Jeg var til et arrangement 2. påskedag, hvor fire af udstillerne på KP 10 fortalte om deres arbejde og de aktuelle værker på udstillingen. Det var et interessant indblik i de tanker, man gør sig, når man udarbejder sine ting.
I år forekommer udstillingen dog kvalificeret, selv om der bestemt er værker imellem, som jeg aldrig ville have peget på; men hvor der handles osv. Som sædvanligt kunne man godt tænke sig at se nogle af de ting, der er blevet afvist af censurkomitéen; men det er naturligvis ikke muligt.
Jeg var til et arrangement 2. påskedag, hvor fire af udstillerne på KP 10 fortalte om deres arbejde og de aktuelle værker på udstillingen. Det var et interessant indblik i de tanker, man gør sig, når man udarbejder sine ting.
Blandt de fire "artist talkers" var Malene Wolff, som jeg første gang stiftede bekendtskab med i forbindelse med en udstilling med elevarbejder fra Holbæk Kunsthøjskole på Kulturspinderiet i Silkeborg. Hendes skulptur ’I did it my way’ har vakt en del opsigt på KP – og det er berettiget...