tirsdag den 7. december 2010

Et råddent æble

Jeg troede ikke mine egne ører, da jeg i nyhederne hørte, at Apple med deres nye "verdenssensation" iPad'en har blokeret for Ekstrabladets side 9-pige. Det vil altså sige, at en virksomhed nu regulært har lov til at udøve billedcensur på deres produkter...

Nu er jeg ikke en specielt stor fan af deres produkter, som jeg anser for at være både uhensigtsmæssige i daglig brug samt alt for dyre i forhold til, hvad man får for de mange penge, man skal punge ud med for at blive ejer af et apparat med et afgnavet æble som logo; men ikke desto mindre ser jeg på sagen med en vis alvor.

Naturligvis begiver folkene bag Apple sig ikke af med at diskutere sagen i offentligheden, da man har valgt en meget lukket fremgangsmåde i relation til både produkter og i forhold til de kunder, der har problemer med varerne.

Gad vide om Trykkefrihedsselskabet har en mening om sagen? Det er nok ikke sandsynligt, da der ikke optræder udlændinge af anden etnisk herkomst som tema.