torsdag den 20. september 2012

Blog nr. 1000

Den 19. april 2007 skrev jeg min første blog på blogger.com. Den hed 'Da jeg begyndte at skrive' - og det er jo næsten symbolsk set i lyset af, at den blog, som De sidder og læser nu, faktisk er den 1000. i rækken af blogs, som jeg har skrevet siden dengang.

Blog'en har fungeret som lidt af en dagbog, der har haft sit afsæt i, hvad jeg har oplevet - primært - inden for kunstverdenen; men den har også berørt andre og mere komplekse sider af tilværelsen.

Tidligere brugte jeg et medie, som hed mingler.dk, og senere 24.dk; men her oplevede jeg ret ubehagelige eksistenser ind imellem. Jeg har dog sporadisk lagt nogle indlæg ind på 24.dk; men det er i dette forum, blogger.com, at jeg har taget muligheden for at give mit besyv med i diverse debatter.

I begyndelsen havde jeg åbnet en mulighed for at læserne kunne kommentere på mine udsagn; men den funktion fjernede jeg, da der dukkede nogle mistænkelige kommentarer op. Om formålet var phishing eller blot at sprede virus, ved jeg ikke; men jeg følte mig under alle omstændigheder nødsaget til at fjerne muligheden.

I enkelte tilfælde har jeg delt mine blogs med brugere af Facebook - og det har kunnet ses på besøgstallet. Og det er så også en måde at få "spredt budskabet".

Foreløbigt holder jeg et stilfærdigt jubilæum.