lørdag den 12. juli 2014

En rejse til "the middle of nowhere"

Installation af Janet Cardiff og George Bures Miller, som kan opleves på ARoS til vinter (pressefoto: ARoS

Et tiltag, som jeg værdsætter højt, er ARoS' nye blog, som kan findes på museets hjemmeside. Her fortæller museets ansatte om diverse aktuelle og - i dette tilfælde - fremtidige udstillinger. 

Senere i år kan man således opleve en udstilling med parret Janet Cardiff og George Bures Miller. Hvad denne udstilling handler om, skal jeg med glæde berette om her på siden, når den åbner 6. december. 

I mellemtiden har udstillingens kurator Maria Kappel Blegvad dog været på besøg hos Cardiff og Miller i den lille by Grindrod i Canada, og jeg har selv besøgt byen på Google Earth. 

Jeg overdriver ikke, når jeg betegner byen som beliggende"in the middle of nowhere"...