fredag den 9. januar 2015

But why should I?

Foto: Mona Bonde

"Every man to his own trade" er et slogan, der oversat til dansk vel bedst kan udlægges som "skomager bliv ved din læst".

Jeg har i den seneste tid arbejdet på en sangtekst, der i omkvædet rummer udsagnet efterfulgt af sætningen "but why should I?" - og netop dét med at beskæftige mig med blot én ting gennem livet, har altid forekommet mig lidt fjern.

Der ligger såmænd ikke nogen filosofisk bagtanke bag denne "forvirring" - blot en grundlæggende nysgerrighed i forhold til, hvad man kan og ikke kan som en person, der godt kan lide at prøve grænser af med henblik på, hvordan man udtrykker sig i ord og billeder.

Billedet herover er fra en nytårskoncert i Toftebjerg Medborgerhus i Them ved Silkeborg, hvor jeg spillede sammen med min ven og "medsammensvorne" i duoen Svanholm & Svenningsen, Morten Svenningsen.