tirsdag den 22. september 2015

"Museum Jorn trænger til en kærlig hånd"

Jeg har for nyligt deltaget i et program på TV2 Østjylland. Her deltog jeg sammen med byhistorikeren Lars Holleufer i et indslag, der samlet set skulle være en anmeldelse af udstillingen 'What Moves Us?' på Museum Jorn i Silkeborg. 

Udstillingen sætter som bekendt fokus på arkitekten og billedkunstneren Le Corbusier, og Holleufer gav udstillingen tre ud af fem stjerner, mens jeg fulgte op på mine fem stjerner i Jyllands-Posten ved at give fire ud af fem. 

Mens jeg primært vurderede udstillingen i sin kunstneriske helhed, fandt Lars Holleufer det relevant at nævne museets fysiske tilstand som en del af en samlet vurdering. 

Citatet, der udgør overskriften på dette indlæg, er identisk med TV2 Østjyllands overskrift i forbindelse med deres umiddelbare redigering af indslaget.