lørdag den 10. december 2016

Fem dage med masser af kunst







Jeg er netop hjemkommet efter en lille uge i København, hvor jeg naturligvis ikke forsømte nogen lejlighed til at finde ud af, hvad hovedstaden har at byde på, når det drejer sig om billedkunst. 

Når man nu er i København, er det helt oplagt at besøge kunstmuseet Louisiana i Humlebæk, som indtil d. 8. januar viser malerier af den tyske kunstner Daniel Richter. 

Denne udstilling er bestemt seværdig - og det samme er en ganske omfattende udstilling samme sted med værker af Louise Bourgeois. Udstillingen berører emnet celler, som er bygget op omkring diverse skulpturer og genstande, og det er fra denne udstilling, billederne herover stammer. 

Senere på ugen besøgte jeg Decembristerne i Den Fries udstillingsbygning. Jeg har en del fotos fra denne udstilling, som jeg vil redigere og uploade senere. 

Jeg har også nogle billeder fra Sergej Jensens udstilling på Statens Museum for Kunst. Disse vil også blive vist på et tidspunkt på Flickr-kontoen

Det var dog en udstilling med Auguste Rodins tegninger, der fængede mest på nationalgalleriet. Man viser på Statens Museum for Kunst denne udstilling frem til d. 15. januar, så her er der også lidt tid at løbe på. 

Efter disse udstillinger besøgte jeg det meget levende område Kødbyen, hvor flere gallerier har slået sig ned. 

Jeg besøgte V1, Gether Contemporary og afslutningsvis Galleri Bo Bjerggaard, som viser udstillinger med fotografen Per Bak Jensen og den norske billedkunstner Per Inge Bjørlo.