torsdag den 4. november 2021

Intet at vise, men meget at se frem til

Kunsten i Aalborg viser for tiden udstillingen 'Work it Out' - her eksemplificeret ved værket 'Death of a Working Hero' af engelske Grayson Perry

Jeg har netop modtaget en mail fra kunstmuseet Kunsten i Aalborg, som vil meddele pressen, at museet har haft en rekordstor publikumstilstrømning i oktober måned. 

I pressemeddelelsen udtaler museets direktør Lasse Andersson: »Vi er virkelig på rette vej, og jeg glæder mig til at tage hul på vores jubilæumsår 2022, hvor jeg godt kan love, at vi når helt nye højder i forhold til arrangementer og udstillinger«. 

Sådan en udtalelse gør naturligvis mig ufattelig nysgerrig og omgående checker jeg museets hjemmeside for at finde ud af, hvad man kan forvente i jubilæumsåret; men go' morgen, min bare røv! 

Under kategorien "kommende udstillinger" bliver den besøgende blot mødt med teksten "Beklager, vi har ingenting at vise her endnu". 

Sådan en form for formidling er svær at tage alvorlig! Men tilfældet er desværre ikke enkeltstående. Flere store museer hænger i bremsen, når det handler om formidling.