lørdag den 8. april 2023

Andy Warhol er gået i kloster

 

Det er blandt andet en del af de velkendte celebrity-motiver, man kan opleve på Andy Warhol-udstillingen på Børglum Kloster.

Da jeg publicerede på et socialt medie, at jeg havde besøgt en udstilling med værker af Andy Warhol på Børglum Kloster i nærheden af Vrå i Nordjylland, var der en, der i en kommentar antydede, at der var tale om en forsinket aprilsnar. 


Det er der imidlertid ikke - og jeg kan bevise det, idet jeg er i besiddelse af udstillingens katalog, der ligesom udstillingen viser et større antal værker - hovedsageligt serigrafier af den myteomspundne popkunstner


Udstillingen kan ses i påsken, hvorefter den åbner igen d. 29. april og varer frem til d. 27. august. 


Der er flere komplicerede forhold forbundet med udstillingen, men dem vender jeg tilbage til, når jeg forfatter en anmeldelse, som kan læses, når udstillingen genåbner sidst i april.