søndag den 9. juli 2023

Arnoldi i Indblik og hos Morsø Kunstforening

 

Installationsview fra Per Arnoldis udstilling 'Ordnede forhold' (foto: Morsø Kunstforening af 1961)

»Vi lignede hinanden så meget, min mor og jeg, at jeg faktisk ikke rigtigt kunne lide hende. Jeg kunne mærke, at hun drømte det almindelige, og den drøm synes jeg var utilgivelig. Man kunne da prøve det andet. Det risikofyldte, det frie«


Citatet er et kort uddrag af et interview, som Jamilla Sophie Alvi har foretaget med billedkunstneren Per Arnoldi til Jyllands-Postens Indblik-sektion


Anledningen er udstillingen 'Ordnede forhold', som netop nu kan ses på Morsø Kunstforening af 1961 i kunstforeningens finde udstillingslokaler i Nykøbing Mors. 


Arnoldi kommer langt omkring i interviewet, hvor han bl.a. refererer til Jens Jørgen Thorsen, Ingvar Cronhammar og sin kone, skuespilleren Christiane Rhode. 


Udstillingen i Nykøbing Mors kan ses frem til d. 27. august, og jeg vil prøve at gøre en indsats med henblik på at få den set.