søndag den 23. december 2007

Art Gallery District


”If you knew, what this means, you’d be just as excited as I am”… Ja, så føler man sig nok en smule dum – eller er det blot min jyske beskedenhed, der antager monumentale dimensioner, når Mia Lundquist giver mig denne besked?

OK! Signalet er modtaget! Mia har lejet sig ind i et lokale i galleridistriktet Cetus i Second Life. Hvad jeg ikke vidste er, at Cetus er stedét, hvis man vil frem som kunstner i denne udgave af et virtuelt miljø.

Jeg har altså alle grunde til at føle mig som Jeppe i baronens seng. Jeg kniber mig selv i armen flere gange, hvilket jeg også tilkendegiver over for Mia ofte. Hun griner meget af denne metafor, som tilsyneladende er ukendt i Staterne.

Naturligvis var jeg nysgerrig efter at se, hvilke omgivelser, der skal danne forum for min første rigtigt store udstilling på SL, så jeg frekventerede omgående Cetus og Mia Lundquist Gallery’s nye afdeling. Jeg må sige at jeg omgående blev imponeret; men ikke halvt så imponeret, som jeg blev, da jeg loggede ind på SL her sidst på formiddagen blot for at opdage, at Mia stadig var online.

Pokker om hun ikke havde brugt det meste af natten på at færdiggøre galleriet og lave en ophængning af mine værker dér. Jeg var naturligvis ved at dø af nysgerrighed, så jeg besøgte lige stedet inden Mia – træt og udmattet – skulle til ro.

Der er reception onsdag umiddelbart efter nytår på Mia Lundquist Gallery’s Cetus-afdeling. Jeg har lovet at være til stede for at svare på spørgsmål. Og jeg glæder mig til at møde et bredt udvalg af kunstinteresserede avatars.

Love to you, Mia! And thanks for your kindness and your belief in me and my work… And a happy X-mas. I look forward to continue this very rich collaboration.