mandag den 2. juni 2008

Visitkort


Det er en mangel! Nogen vil sige, at det direkte er en fejl... Jeg har ikke fået mig taget sammen til at få lavet visitkort! Det vil sige: Jeg havde nogle en gang, som jeg selv havde udarbejdet på publisher. Det tog mig en hulens masse tid, da jeg ikke er den store computer-ørn - og da slet ikke déngang!
Til gengæld FÅR jeg mange visitkort - og er altså på trods heraf ikke i stand til at levere et tilbage. Jeg må bede nysgerrige om at logge sig ind på min hjemmeside, hvis adresse jeg møjsommeligt skriver ned på alle forhåndenværende materialer. Servietter, papirsduge, små tarvelige bon'er eller sågar cigaretpakker.

I går fik jeg et visitkort, som på alle måder er usædvanligt. En litograf, som jeg traf til en fernisering fremviste et visitkort, som man roligt kan sige "sparker mås". Naturligvis er kortet udarbejdet litografisk - altså som originaltryk... Ikke printet ud på en sølle ink-jet printer eller i off-set.
Kunstneren bag Saxum Lithos originale kort er Søren Behnke (alias Papfar), som måske ikke endnu er kendt bredt herhjemme? Men det bliver han. Det føler jeg mig oprigtigt overbevist om.

Søren Behnke har allerede gjort sig bemærket på udstillinger herhjemme med sine dybt originale værker, der bl.a. er udført i et så uprætentiøst materiale som bølgepap. Han har ligeledes eksperimenteret med papkunst i det offentlige byrum. Men her optræder han altså som visitkort-designer.