søndag den 20. juni 2010

Endelig MÅL!


Kampen ved VM-slutrunden i fodbold mellem Danmark og Cameroun i Sydafrika blev lidt mere spændende, end jeg lige synes er sjovt. At jeg ikke fik et hjerteslag under kampen, tager jeg som et signal for, at jeg er bedre kørende rent fysisk, end man måske umiddelbart kunne forvente af en herre på min alder.

Kampens store profil var den danske højre wing, Dennis Rommedahl, som i sin karriere har været udsat for megen kritik – blandt andet på grund af sin manglende tekniske formåen. Derfor var det godt at se Romme lave lækkerier med bolden. Han leverede således en fantastisk assist til Nicklas Bendtner, der scorede Danmarks første mål – og Rommes eget mål, hvor han udspillede Camerouns forsvar og efterfølgende placerede bolden hårdt og præcist i det lange hjørne, var verdensklasse.

I kampens begyndelse havde Eto’o ellers bragt de velspillende afrikanere foran som resultat af et dansk forsvarskoks. Anyway! 2-1 til Danmark – og nu drejer det sig ”bare” om at besejre Japan i den sidste gruppekamp. Det kan såmænd blive svært nok endda.
(foto: Getty Images)