fredag den 21. oktober 2011

KE tilbage på Den Frie



Ja, det er ikke til at tro; men ikke desto mindre er det tyve år siden, jeg udstillede fire grafiske arbejder på Kunstnernes Efterårsudstilling i Den Fries Udstillingsbygning på Østerbro i København.

KE har i de seneste år ført en noget omtumlet tilværelse med blandt anden udstilling på Gl. Holtegaard; men nu er udstillingen tilbage, hvor den hører hjemme – nemlig i Willumsens fine træbygning på Oslo Plads, lige over for Østerport Station.

Min egen deltagelse på KE for tyve år siden udgjorde faktisk min debut som grafiker, men hvor mange grafiske arbejder, der kan ses på den igangværende udstilling, ved jeg ikke, da jeg ikke har set udstillingen.

Til gengæld kan man høre og se nogle af censurkomitéens repræsentanter i en film, der er optaget under udvælgelsen af værker. Klippet kan ses på Vimeo.com HER>