søndag den 21. oktober 2012

Øjeblikket i Kunstpakhuset

Ofte besidder Kunstpakhuset i Ikast den indlysende kvalitet, at man her præsenterer kunstnere, som ikke nødvendigvist tidligere har været præsenteret i det midjyske område.

Den aktuelle kunstner Kirsten Schauser, som netop har åbnet udstillingen ’Øjeblikket’ i det fine udstillingssted, må jeg indrømme, at jeg ikke kendte i forvejen, selv om jeg kan se på hendes CV, at jeg trods alt har stiftet bekendstskab med hendes værker – uden dog at hendes navn har fæstnet sig i min hukommelse.

Jeg deltog imidlertid i ferniseringen på udstillingen, så nu ser jeg frem til at følge hendes forløb i kunstlandskabet. Her er hun tilsyneladende ret ny; men det får ikke nogen nævneværdig betydning, når jeg senere skal prøve at beskrive udstillingen til en anmeldelse, som jeg allerede er i fuld gang med. Faktisk så langt, at der kun mangler nogle få justeringer