torsdag den 11. august 2022

Foto og installation hos Sprüth Magers

Fem af Bernd & Hilla Beckers værker i en udstilling, der kan ses på Sprüth Magers i Berlin frem til d. 27. august





Når jeg er i Berlin, forsømmer jeg sjældent et besøg i den kombinerede kunsthal og galleri Sprüth Magers, der er beliggende på adressen  Oranienburger Strasse 18. 

Således har jeg netop set to udstillinger, der dels beskæftiger sig med fotografi og reliefinstallationer (hvis der er noget, der hedder sådan?). 

Fotografiet repræsenteres blandt andet af det legendariske par Bernd & Hilla Becker, der er kendte for sort-hvide og knivskarpt komponerede fotografier af industriinstallationer.

 Den tyske skulptør Michail Pirgelis (født 1975) er temaet i en besynderlig installationsudstilling med titlen 'Opaque Surfaces', og den udstilling kan jeg ikke rigtig blive klog på, men kunstneren bor og arbejder i Köln - så meget ved jeg. 

Udstillingen kan kun ses i ganske kort tid endnu indtil d. 20. august, og det er netop den, der er temaet i de fem nederste billeder i blogindlægget her.