tirsdag den 16. august 2022

Motivvalg

 






Der er sikkert nogle, der vil mene, at de motiver, jeg vælger i serien af akvareller/oliepasteller, er lidt mærkværdige. 

Når Berlin er fyldt med imponerende seværdigheder, hvorfor i alverden maler jeg en sandørken inde midt i Grunewald eller en simpel togstation i en forstad, der ikke ligefrem oser af stemning? 

Udgangspunktet er blot at beskrive de steder, jeg har været den pågældende dag og turen ud til f.eks. Strandbad Müggelsee har sin endestation ved S-Bahn-stationen i Rahnsdorf - altså med mindre jeg vælger at tage en sporvogn fra Friedrichshagen og direkte ned til strandbadet. 

Stoppestedet i netop Friedrichshagen har således også udgjort et tema i et af værkerne, som opstår i de pauser, der opstår på mine ture rundt i byen samt i forstæderne.