onsdag den 4. oktober 2023

70 - blot et tal?

 

Det er så rigtigt, som det er skrevet. Der findes faktisk kun det ene eksemplar (foto: VectorStock.com)

»Undersøgelsen fastslår, at de lykkeligste år gennemsnitlig set er som 16-årig og 70-årig«


Teksten herover kunne læses i dagbladet Politiken i en artikel fra 2019, og udgangspunktet er en undersøgelse, som flere end en million briter har deltaget i. 


Jeg kan dårligt huske min mentale tilstand som 16-årig, men den gennemsnitlige tilstand for 70-årige er jeg da svært tilfreds med, da jeg runder dette tal ganske snart - nærmere bestemt førstkommende lørdag d. 7. oktober. 


Nu er jeg ret usikker på, om jeg rammer det pågældende gennemsnit, da jeg som bekendt ikke er brite, men til alle dem, der påstår, at 70 blot er et tal, må jeg sige: Vent bare til det bliver jeres tur!