torsdag den 1. december 2011

Visioner i Vejle



”Jeg er meget glad for invitationen til at tegne KIRK KAPITALs nye hovedsæde. Jeg har i mange år beskæftiget mig æstetisk-analytisk med rum og med forholdet mellem individuelle og kollektive erfaringer med byrum. Denne opgave vil give mig mulighed for at videreføre mit arbejde inden for en eksplicit arkitektonisk sammenhæng”

Det er ikke ofte, at den internationale kunstportal ArtDaily beskæftiger sig med et planlagt byggeri på Vejles havnefront; men når Olafur Eliasson – som er manden bag ovenstående statement – er inde over som arkitektonisk konsulent, får projektet omkring investeringsselskabet KIRK KAPITALs nye hovedsæde i Vejle en dimension, der giver grobund for global omtale. Og med hensyn til financeringen, synes denne ret problemløs, da KIRK KAPITALs egenkapital ifølge selskabets hjemmeside p.t. udgør 3,8 mia. kr.

Godt gået af en virksomhed, som er etableret i 2007