mandag den 30. september 2013

Indtryk, udtryk... og måske et aftryk?

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg fylder 60 d. 7. oktober – og når man har været ansat i et seniorjob er der ikke nogen vej uden om efterlønnen, hvad dét indebærer af muligheder og begrænsninger.

Hvordan dette skal tolkes vender jeg muligvis tilbage til senere; men mit seniorjob har været forankret i kulturinstitutionen Den Kreative Skole i Silkeborg, og ganske passende var der et sammenfald med skolens 25 års jubilæum og min sidste fysiske arbejdsdag på skolen.

Ét af de elementer, der blev præsenteret ved jubilæet var en bog, som beskriver skolens relation til faget billedkunst, og jeg er faktisk ret glad for, at have haft mulighed for at sætte et væsentligt fingeraftryk på denne publikation.

Således har jeg beskrevet et antal nuværende og tidligere elever, samt forfattet et par mere alment fungerende tekster om kunsthistoriens påvirkning af de pædagogiske principper, som bør anvendes i en sådan institution.