”Enkelte af dem har en stemning, der rammer mig, såsom ’The Hollow Tree’, hvor en tilsyneladende depressiv person sidder i et hult træ ved en sø eller ’Young Wolf’, hvor to kvinder sidder på et rækværk tæt ved en sø om sommeren. Her om vinteren kan det give én lyst til at rejse sydpå. Og højere ambitioner er der efter alt at dømme ikke i Tal R’s kunst. Henkastede øjeblikke, henkastede sammenstillinger, små, fikse ideer, som arrangeres æstetisk i et malerisk rum eller især på en malerisk flade i en mere eller mindre naiv stil. Tilbage står, om man så tænder på kompositionen, farverne, stregen”
Værkerne taler ikke ubetinget til Politikens anmelder Torben Sangild på den store Tal R-udstilling ’The Virgin’ på ARoS.
I sin underoverskrift betegner Sangild faktisk en stor del af værkerne på udstillingen som ”ligegyldige”. Han erkender dog, at folkene på ARoS er dygtige til at iscenesætte kunstudstillinger – men at udstillingens værker i flere tilfælde individuelt set ikke rigtigt holder.
Tre hjerter får Tal R af Torben Sangild.
Billedet, der illustrerer dette blog-indlæg: Tal R: 'Young Wolf', harelim, pigment og oliekridt på lærred, 2010, 200 x 200 cm. (pressefoto: ARoS)
Billedet, der illustrerer dette blog-indlæg: Tal R: 'Young Wolf', harelim, pigment og oliekridt på lærred, 2010, 200 x 200 cm. (pressefoto: ARoS)