torsdag den 18. august 2016

Det uafsluttede søprojekt

Oprindeligt var det meningen, at mit projekt med udgangspunkt i søerne, der omgiver mig geografisk, skulle finde sig afslutning dagen før, jeg rejste til Berlin for at opholde mig i den tyske hovedstad i juli måned. 

Nu går alt jo som bekendt ikke altid, som man planlægger, og jeg er nødt til at forlænge søprojektet

Jeg er tilbage fra Berlin, og allerede nu har jeg genoptaget konceptet med søerne. Forleden dag var jeg således ved Julsø med henblik på at lave en radering, og denne proces blev filmet af videodokumentaristen (og pianovirtuosen) Jacob Nielsen, som fulgte mig til Ludvigslyst ved Svejbæk, hvor man kan komme helt ned til søbredden af Julsø. 

Her filmede Jacob Nielsen mig således ved hjælp af en drone, der som bekendt er et glimrende værktøj, hvis man skal lave billeder i fugleperspektiv.