lørdag den 2. februar 2019

Art Herning er galleriernes mødested

Galerie Moderne fra Silkeborg deltager i Art Herning blandt andet med dette værk af Anders Brinch: 'The Abduction', 2018. Olie og mixed media på lærred. Værket måler hele 225 x 825 cm. (foto: Galerie Moderne)

Jeg burde ikke bliver overrasket over den årlige begivenhed Art Hernings tiltrækning af mennesker. 

Det var i sagens natur umuligt at danne sig et overblik over hvor mange, der for eksempel deltog i åbningsarrangementet fredag d. 1. februar, men det var mange... Rigtigt mange! 

Jeg havde medbragt et kamera til åbningen, men ikke overraskende fik jeg ikke taget ét eneste billede, da det var næsten umuligt at finde et område, der ikke var fyldt med folk. Og det gør såmænd ikke noget, da jeg udelukkende deltog med henblik på at dyrke det sociale og samtidigt tilegne mig et indblik i, hvilke gallerier, der optræder på kunstmessen. 

Her var det interessant at opleve nye aktører - uden at jeg dog er i stand til i skrivende stund at definere, hvilke disse er. 

Art Herning finder sted (eller fandt sted - alt efter, hvor når man læser disse linjer) i weekenden d. 1.-3. februar.