lørdag den 8. januar 2022

Værkstedet d. 8. januar 2022

 

Jeg er jo som bekendt ikke så kvik i optrækket, når det drejer sig om den digitale online-verden; og derfor er det først for ganske nyligt gået op for mig, at videosekvenser, der er lagt ud på nettet har en beskrivelse, der refererer til et blogindlæg. 

Blog er en sammentrækning af ordet "weblog" - alt skal forenkles i denne travle tid, og således kaldes en videolog slet og ret for en "vlog". Der kan man se! 

Anyway... Jeg har i det seneste par år arbejdet med vlog-begrebet uden faktisk at vide, hvad det er; men ind i mellem producerer jeg faktisk sådan nogle, som jeg så lægger ud på min blog. Forvirret??? Det kan jeg fan'me godt forstå, men alle under 60 kan nok følge mig? 

Mange af de vlogs, jeg har publiceret, handler ofte om, hvad der foregår i kunst- og kulturlivet samt hvad der i øvrigt står i avisen. Men jeg burde nok snarere bruge formidlingsmetoden til at fortælle lidt mere om, hvad der ret beset sker på værkstedet. Det har jeg gjort; men ofte blot ledsaget af affotograferinger af værker. 

Mit nytårsforsæt burde være, at jeg i de(t) kommende år bruger vlogs langt mere, end det har været tilfældet, og i den nyeste har jeg faktisk sat et par ord på, hvad jeg går og roder med lige nu inde i det tilstødende lokale. 

Oliemalerier er under forberedelse og det fortæller jeg lidt om. Ikke for meget, selvfølgelig! Blot et par ydmyge sætninger!