lørdag den 9. april 2011

Foredrag på F 12



For flere måneder siden blev jeg bedt om at holde et foredrag på kunstnerværkstedet F12 i Herning. Jeg er blevet bekendt med stedet via en udstilling, jeg afholdte der for et halvt år siden - og da jeg fik besked om foredraget i god tid, havde jeg jo også netop god tid til at forberede, hvad jeg ville sige.

Netop "tid" blev et tema, og mine indledende reference til en øl, som jeg havde drukket en halv time inden foredraget, indikerer vel ret klart, at alt, hvad der blev sagt, var uden nogen form for manuskript. Jeg havde dog den sædvanlige plan inde i hovedet; men denne gang havde jeg ikke engang nogle stikord at læne mig op ad, så det var en udfordring.

Jeg nærer en dyb sympati for F 12 - og måske derfor finder jeg, at arrangementet var vellykket, om det så var min eller andres fortjeneste, vil jeg lade stå ukommenteret.