torsdag den 12. maj 2016

Kentridge i Berlin

William Kentridge: 'Other Faces', 2011

Et af de kunstværker, der gjorde størst indtryk på mig, da jeg besøgte Documenta 13 i Kassel i 2012, var den omfattende videoinstallation 'The Refusal of Time' af den sydafrikanske konceptkunstner Willam Kentridge

Den omtalte installation vil være en del af en stor udstilling med et bredt forankret udsnit af Kentridge's værker fra en længere årrække, og denne udstilling kan ses i Martin-Gropius-Bau i Berlin fra d. 12. maj og frem til d. 21. august. 

Udstillingen 'No It Is!' finder derfor sted, mens jeg befinder mig i den tyske hovedstad, så mon ikke jeg aflægger det fine udstillingssted et besøg i dén anledning? 

Sidst jeg besøgte Martin-Gropius-Bau, var det meste af udstillingsområdet lukket ned pga. en stor filmfestival; men nu tager jeg revanche!