søndag den 3. juni 2018

'Fantom' åbnet hos Charlotte Fogh

Julie Nord: 'Søstre', 2018. Akvarel på papir, 50,5 x 69,5 cm.

Når en fernisering ender op i italiensk tapas og lejrbålstemning med sang og guitar, kan man som kritikeren, der efterfølgende skal anmelde udstillingen med et sædvanligt strengt blik, muligvis føle sig udfordret af de begivenheder, der følger efter åbningen. 

Heldigvis har jeg en forholdsvis fornuftig evne til at skille tingene ad, så derfor føler jeg mig helt klar i mælet, når jeg nu er i gang med en anmeldelse af udstillingen 'Fantom' med værker af Julie Nord hos Charlotte Fogh Gallery i Aarhus' latinerkvarter, hvor galleriet er beliggende på adressen Mejlgade 44A. 

Jeg vil ikke skrive så meget om udstillingen her, men naturligvis referere til den, når anmeldelsen ligger klar. 

'Fantom' kan ses hos Charlotte Fogh helt frem til d. 15. august - dog bør det nævnes, at galleriet holder sommerferielukket i perioden 7. til 31. juli.