fredag den 27. juli 2018

Du danske sommer...


...jeg elsker dig! Når den meteorologiske historieskrivning skal forfattes, vil sommeren 2018 repræsentere adskillige rekorder. 

Flest sommerdage i træk, adskillige hedebølger samt en for vore himmelstrøg sjælden tørke. Det sidste kunne flere sikkert fint leve foruden, men nu er det sådan, det er. 

Det er heller ikke ofte, jeg befinder mig i kælderens dyb på værkstedet, men så er det godt, at jeg netop har investeret i et første klasses sæt oliepastelfarver, som jeg indviede i forbindelse med et besøg på stranden ved Husby Klit. 

Det ser ganske vist mennesketomt ud på tegningerne, men motivet lyver. Der befandt sig mange mennesker ved den for nyligt indviede naturiststrand ved Vesterhavet på årets varmeste dag i 2018. 

32 grader måle bilens termometer, da vi kørte hjem efter adskillige timer i sandet og i vandet.