fredag den 3. maj 2019

Udstilling i utraditionelt forum








Udstillingsviews primært med gengivelser af værker af Bjørn Eriksen, Jens Galschiøt og mig.

Når ens malerier af lyrisk/ekspressionistisk karakter bliver udstillet i et rum, der er præget af industrielt forfald og en masse løsøre af forskellig karakter, er det indlysende, at man er udfordret hårdt i forhold til at værkerne slår igennem på et visuelt plan. 

Ikke desto mindre er det sådan, det forholder sig i forbindelse med mine otte værkers deltagelse i en pop-up-udstilling, der fandt sted på vegne af Jarsbo Contemporary Art i området ved Aarhus Havn i dagene fra d. 2.-5. maj. 

Jeg foretog en artist talk for en lille eksklusiv skare af kunstinteresserede på åbningsdagen, og den føler jeg, var ganske vellykket. 

Udstillingen viser i øvrigt værker af et bredt udsnit af galleriets faste kunstnere - foruden mig, der deltog som gæst.