onsdag den 25. marts 2020

Kunst i coronaens tid







Ja, naturligvis har jeg tyvstjålet ordene fra overskriften - eller i det mindste ladet mig voldsomt inspirere fra Gabriel Gacia Marquez' romantitel 'Kærlighed i koleraens tid'. 

Jeg blev grebet af en underlig stemning, da jeg ikke kunne finde et eneste udstillingssted i min umiddelbare nærhed, som ikke var lukket ned pga. faren for smitte fra COVID-19. 

Denne følelse er jeg i gang med at beskrive i en anmeldelse, som tager udgangspunkt i Galerie Modernes aktuelle påskeudstilling, der kan ses - forhåbentligt - frem til d. 2. maj. Og, jo! Galleriet har åbent... 

Og udstillingen kan ses, men dog med det forbehold, at der ikke må være flere end ti besøgende ad gangen. 

Dette kan muligvis blive en udfordring, når vi når påske - for Galerie Moderne har annonceret, at man har åbent i alle påskedagene.

Herover ses gengivelser af værker af Asger Jorn, Albert Mertz, Pierre Wemaëre og Ida Kvetny.