torsdag den 12. juli 2007

Remisen, 12. juli 2007



Jeg stod og arbejdede på de store billeder, da der kom en gæst og stillede mig nogle spørgsmål, som relaterede sig til en artikel, der angiveligt var blevet bragt i Herning Amts Folkeblad i går. Det var fint nok – bortset fra, at jeg ikke selv har set den pågældende artikel. Folkene bag arrangementet har lovet at prøve at skaffe en kopi af onsdagsudgaven af Folkebladet. Så kan jeg ved selvsyn se, hvad jeg er citeret for.

Nu er jeg kommet i gang med akvarellerne. De fungerer på deres egne betingelser i forhold til oliemalerierne. Alligevel fornemmer jeg nogle elementer i disse akvareller, som jeg måske kan bruge i malerierne. Jeg er allerede nu efter syv akvareller nået frem til noget meget enkelt, som begribeligvist kan være afledt af de iagttagelser, jeg har foretaget blandt de øvrige kunstnere på workshoppen.