søndag den 8. juli 2007

Remisen - lige før!

Alt står pakket og klart. Kuffert, tasker, kassen med farver etc. og - ikke mindst TV'et! Det minder mig om, at Tour de France er i gang. Jeg plejer at følge løbet meget minutiøst; men således kommer det sikkert ikke til at gå i år? Det er næsten symptomatisk, at workshoppen i Remisen i Brande stort set finder sted samtidigt med det legendariske cykelløb, som allerede startede i går med en prolog i London. Dejligt at se! Specielt for én, der har været i denne fantastiske by flere gange. Genkendelsens glæde...

Det er underligt at tænke på, at når jeg returnerer til Lyngsøvej fra Brande igen, kører rytterne ind i Paris til afslutningen fa det store løb, som har bragt dem næsten 4000 km. rundt i Frankrig - op og ned ad bjerge og lige ud ad flade landeveje.

Jeg har MINE Alper og MINE Pyrnæer i Brande! Der bliver lærreder, der skal bemales... På sin vis er jeg debutant i dén forstand i kraft af, at jeg ikke tidligere har arbejdet på denne måde i et mere eller mindre offentligt forum. Formaterne er også større end normalt. Endnu en udfordring! Det er vigtigt at sætte nye grænser nogle gange - tror jeg??

Én ting er helt sikkert: Jeg tager ikke nogle former for præstationsfremmende stoffer under opholdet... Allerhøjst nogle præstationshæmmende! Rødvin og hovedpinepiller er vel ikke at karakterisere som doping???????