lørdag den 14. juli 2007

Remisen, 14. juli 2007



Jeg er ved at kende nogle smutveje i Brande. Byen er jo ikke verdens største; men ofte er det en fordel at være i stand til at skyde genvej gennem en port for at komme hurtigere frem. Biblioteket har jeg således besøgt. Det ligger et stykke vej fra Remisen og højskolen; men der er alligevel ikke langt.

Til gengæld var det mig vanskeligt at finde en anstændig avis på en ganske almindelig fredag formiddag. På stationen finder man, foruden gratisaviserne, kun Ekstrabladet og B.T. I SuperBest kunne man få de samme samt Jyllandsposten og Tips-Bladet. Bageren havde heller ikke Politiken; men dén fandt jeg i Kvickly. Aviser som f.eks. Weekendavisen eller Information er tilsyneladende uopdrivelige i denne by?

Jeg har prøvet at finde nogle seværdigheder. Jeg fandt én på Torvet i kraft af en ret stor vandkunst, som jeg blot ikke har været i stand til at gennemskue kunstneren bag. En tilsyneladende forladt western-saloon udgør dog en lokalitet af stor historisk autensitet.

Ellers er de mange gavlmalerier som bekendt noget, Brande har været kendt for i mange år. Der er dog stadig masser af gavle at udsmykke…