søndag den 10. juli 2011

Gludsted som workshop-centrum



I skrivende stund er deltagerne af International Art Workshop i den lille landsby Gludsted i gang med at pakke kufferterne og rejse hjem til deres respektive lande. Workshoppen er slut, og en udstilling er stablet på benene i gymnastiksalen på Gludsted Friskole. Man kan vel ret beset godt antyde, at det må være lidt trist at rejse fra Japan eller Brasilien og arbejde med sine ting i to uger for derefter at få mulighed for at vise resultaterne i selskab med ribber, bomme og tove.

For mit eget vedkommende er en gymnastiksal noget, der giver associationer til den mest traumatiske del af min skoletid, så jeg ville selv være ked af at skulle udstille sådan et sted. Ikke desto mindre var der en god stemning blandt workshoppens deltagere og arrangørerne, der som bekendt har overtaget workshoppen efter den sidste år for sidste gang fandt sted i Brande i dét regi, i hvilket jeg selv deltog tilbage i 2007.

Jeg håber de brave folk fra Gludsted fortsætter arbejdet de kommende år. Nu skal der lige foretages en evaluering, og så må vi se, hvad der sker.