tirsdag den 22. oktober 2013

"Bliv ved!"


"Bliv ved!" Sådan var der én, der skrev, da jeg havde lagt en af disse tegninger, som kan ses herover, ud som coverbillede på Facebook.

Jeg kan blot sige til vedkommende: Det har jeg sådan set også tænkt mig!

Nu forholder det sig imidlertid på den måde, at forudsigelighed i relation til frembringelse af kunstneriske arbejder er det samme som døden.

Jeg ser omkring mig såkaldte kunstnere, der i ét væk fremstiller det samme motiv år efter år uden at evaluere deres frembringelser. Og så kan disse muligvis sige, at jeg har fundet frem til topmålet af kedsommelighed?

Heldigvis har jeg nået et punkt i mit liv, hvor jeg er totalt ligeglad med, hvad andre mener. Og dog? Jeg har faktisk fået nogle ret positive tilkendegivelser omkring disse tegninger – og dem blev jeg da ret glad for.

Men det er lysten, der driver værket, og det viste er kun begyndelsen!