søndag den 18. august 2019

Pizzabakker og andre banaliteter









For mere end ti år siden kunne jeg ikke rejse noget sted hen uden at møde en person, som jeg godt nok var bevidst om eksistensen af, men som jeg ikke kendte personligt. 

Documenta i Kassel i 2007 rendte jeg således endnu en gang ind i Søren Behncke, som det skulle vise sig, var ved at slå igennem under kunstnernavnet Papfar

Året efter udstillede han på ARoS i Aarhus og ved den lejlighed blev jeg hyret som anmelder til magasinet Kunstavisen - og Papfar blev således mit første emne i magasinet. 

Nu udstiller Søren Behncke på Museum Jorn i Silkeborg med udstillingen 'Mash-Up Banale intimiteter', og netop denne udstilling er jeg netop i gang med en anmeldelse af. 

Behncke har rejst i Asger Jorns fodspor i en periode, og det er der kommet et antal banaliteter og værker forarbejdet blandt meget andet som og på pizzabakker. 

Udstillingen kan ses på Museum Jorn til d. 8. december.