mandag den 20. november 2023

Bjerringbro Udstillingen 2023 åbnet

 


Øverst.: Anette Bruun Hansen: ’Spunk og stjert’. Maleri. Nederst.: Udstillingens åbningstaler ”skudt” af Grethe Fyrstenberg Laursen.

I min rolle som billedkunstner har jeg ind imellem påtaget mig forskellige kunstfaglige opgaver, og en af de mest morsomme har været som censor på den censurerede Bjerringbro Udstillingen, der kan ses i Gudenåhuset i Bjerringbro frem til d. 20. december. 

Udstillingen er mangfoldig og omfattende, og sidstnævnte forhold bør nok ses i en generel generøs og tolerant udvælgelse af min medcensor Connie Boe Boss og jeg selv. 

Udstillingen åbnede søndag d. 19. november og var ganske velbesøgt af et publikum, der formentligt primært kom med henblik på at besigtige de udstillede værker snarere end at høre min åbningstale - men man kan aldrig vide?