torsdag den 23. november 2023

Lidt sommerminder fra et rodet værksted

 



'Strand'. Akvarel, kul og oliepastel på Zerkall kobbertrykpapir. 42 x 55 cm.

Det lyder som en lettere patetisk og syg undskyldning, at der ikke er blevet præsenteret nye værker på siden her i kraft af, at værkstedet befinder sig i en form for undtagelsestilstand. 

Det skyldes, at et firma skulle skifte en vandmåler, og af samme årsag måtte jeg rydde hjørnet, hvor vandmåleren er placeret. 

Aftalen blev dog skubbet, og efter, jeg havde flyttet alle effekter, meddelte virksomheden gennem min kones SMS, at arbejdet var blevet udsat i to uger. 

Jeg har dog fået ryddet en kvadratmeter på arbejdsbordet, og her har jeg forarbejdet et par værker med afsæt i sommerens oplevelser ved en østjysk strand. 

Det er der ikke som sådan noget usædvanligt i, men det er skønt at mindes en årstid, der står i monumental kontrast til den aktuelle, hvor meteorologerne faktisk lover sne de kommende dage.