fredag den 8. august 2014

ProKK med tema

Mangfoldighedens Karneval' er titlen på ét af de seks projekter, der bliver udstillet på 'Epidemics'

'Epedemics' er titlen på et nyt projekt, hvor medlemmer af foreningen ProKK (Professionelle Kunstnere og Kunsthåndværkere) er gået sammen om at lave seks forskellige værker, som bliver udstillet i Kunsthal Aarhus fra d. 16. august til d. 14. september. 

Udstillingen kører således parallelt med den udstilling med kunstnersammenslutningen 'Jylland', som er omtalt andetsteds på blog'en her. 

Der bliver tale om en bredt sammensat udstilling - og adskillige af ProKK's medlemmer har sat sig selv i scene i forbindelse med projektet. 

Jeg er selv medlem af ProKK; men har faktisk aldrig udstillet i forbindelse med foreningens aktiviteter. Dette er ikke forankret i manglende lyst; men udelukkende i manglende interesse for de skiftende temaer, som diverse kuratorer har udtænkt. Det handler med andre ord om, at jeg ikke har kunnet identificere mig med de projekter, der er blevet fremlagt. 

Jeg har dog aftjent min værnepligt på andre måder i forbindelse med ProKK, da jeg i perioden 2007-10 sad i foreningens bestyrelse. 

I alt 47 kunstnere er involveret i 'Epedemics', som man kan læse meget mere om på ProKKs hjemmeside HER>