torsdag den 2. november 2017

Den unge kvinde og marsvinene

Maleri - uden titel (Ung, nøgen kvinde, der filmer et marsvin med en smartphone). 2017, 73 x 92 cm.

Indtil for nyligt kunne man her på siden se en gengivelse af en akvarel, som fremstillede en ung kvinde, som står placeret ved strandkanten og filmer et marsvin med sin smartphone

Jeg fandt faktisk motivet interessant, og den dobbelthed, som ligger i, at man med sin telefon kan filme naturens gang på samme tid, som man nyder solen og saltvandet på en varm sommerdag, finder jeg faktisk fascinerende. 

Jeg prøvede selv at fange de i alt fire marsvin, men det eneste jeg fik fanget, var faktisk kvinden, som sandsynligvis har haft mere succes med sit forehavende, end jeg havde. 

Udarbejdelsen af maleriet var faktisk sværere, end jeg havde forestillet mig; men mon ikke selv Oscar Schlemmer har stået i problemer op til halsen, når han har skildret mennesker med sin tilsyneladende sikre metode?