mandag den 20. november 2017

Kritik på Ono

'Yoko Ono Transmission, 2017. Installationsview (pressefoto: Anders Sune Berg)

"YOKO ONO TRANSMISSION ender som et overfladisk repeterende greb båret oppe af kommunikation, og med udstillingens vægophængning og montrer afskæres vi fra en dybere oplevelse og kritisk granskning af værkerne, og man må nøjes med et uoverskueligt handout (på syv sider tætskrevet engelsk!) med beskrivelser og historiske karriere-facts, man ikke kan mærke"

Der er ikke mange formidlende sider at iagttage på udstillingen 'Yoko Ono Transmission', som for tiden finder sted på Kunsthal Charlottenborg midt i København. 

I hvert fald ikke hvis man skal tro Matthias Hvass Borello, redaktør og anmelder på kunstportalen Kunsten.nu

Jeg mener dog, at de forhold, som Borello angriber i sin anmeldelse ofte er synonymt med en stadig mere beregnende samtidskunstscene, men Yoko Ono må vel betragtes som lidt af en pioner inden for fænomenet "ukunstnerisk kunst", da hun efterhånden tilhører seniorafdelingen af nulevende konceptkunstnere. 

Udstillingen kan i øvrigt ses frem til d. 18. februar 2018. 

Jeg tror, jeg springer over!