En mere jordisk installation end Alexandra Engelfriets 'Skinned' (Flået) er svær at forestille sig. For værket ligner en pløjemark. Den nederlandske kunstners værk lever ikke i kraft af sin form, men gennem de aktiviteter, der har skabt formen". Således beskriver Peter Michael Hornung værket, som er afbilledet herover (foto: Anders Sune Berg).
"Den kreative legesyge med ler kan man også se udfoldet i 'Jorns sidste måltid', et polykromt keramisk popop-værk af gruppen Dirty Go Clay: Louise Gaarmann, Lea Nielsen og Mette Maya Gregersen. Mærkeligt nok er dette værk ikke en del af den officielle udstilling. Men det er en del af museets demonstration af, hvad fantasifulde kunstnere/keramikere kan bruge masser af ler til"
Politikens kunstanmelder Peter Michael Hornung besøgte Museum Jorn i Silkeborg, da udstillingen LER! åbnede for nyligt. Blandt andet fremhæves værket 'Jorns sidste måltid', hvilket antydes i citatet herover.
Hornung fremhæver oplagt, at udstillingen består af en række begivenheder, som nok gør det svært for de fleste anmeldere at give en helt præcis vurdering af LER! som kunstudstilling.
Hornung giver fire hjerter i Politiken til LER!, som kan ses på Museum Jorn frem til d. 10. juni.