fredag den 8. januar 2016

På røven ved Silkeborgsøerne







Man kan sige, hvad man vil om vinteren, når et snetæppe dækker området omkring Silkeborgsøerne; men smukt er det.

Jeg var på en længere ekskursion med henblik på at finde motiver til min kunstneriske praksis, og vinterlandskaber har såmænd deres charme; men det er godt nok en hård nød at knække, hvis man skal lave kunstværker, der ikke blot fremstår som noget "guldalder-wanna-be"-agtigt.

Dette skulle dog ikke forhindre mig i at tage et større antal fotografier på turen - og faktisk mange flere, end der optræder herover.

På et tidspunkt ville jeg lige gå en anelse tættere på søbredden ved Almind Sø; men her var grunden dækket af et massivt lag is, som jeg ikke kunne se på grund af sneen.

Hvad sker der? Jo.... Jeg går såmænd i bogstavelig forstand på røven, og slår knæ og albue ret heftigt - dog var jeg mere optaget af, om mit kamera, som jeg i momentet bar i den ene hånd, havde lidt overlast. Det viste sig dog ikke at være tilfældet.

I skrivende stund er jeg lidt øm i albue og knæ, så mon ikke jeg er sluppet heldig fra mit fald?